Alla inlägg under augusti 2008

Av Caroline - 27 augusti 2008 11:05

Nu börjar han bli riktigt stor, vi satt på golvet i morse och han satt själv utan stöd i 15 sec :-D. Han är också riktigt duktig på att ta vad han vill ha och han kan växla saker mellan händerna utan problem. Han är sååå söt när han ser sin egen spegelbild och börjar skratta och prata massor. Hans favoritljud just nu är pruttljudet han gör med sin mun så det sprutar spott i hela ansiktet på en :P.


En tjej på familjeliv.se har hlälpt mig med att redigera några bilder som jag tänkt gör en tavla av senare, det är de bilderna jag visar, sååå fina.


Snart är det dags för Ullared igen, då blir det stort inköp av våtservetter :-D. Sen ska vi köpa en del kläder både till mig och Denis, Colin har det mesta han behöver i kläder men tänkte köpa någon mer varm tröja som man kan klä över annat. Jag ska passa på att köpa något fint till mig själv till dopet och ett par outfits till modellandet som blir den 27:e September. Ser mycket fram emot att få piffa upp sig och bli fotad nu efter förlossning, amning och allt, så man får känna sig lite fin igen :-).


Jag glömde också skriva i förra inlägget vad Colins fullständiga namn kommer bli: Colin Benjamin Jörgen Hofer. Benjamin valde vi för att det är fint och passar bra ihop med Colin, och Jörgen har vi efter min pappa, hans morfar och som även kommer vara hans gudfar :-). Hofer är ju efternamnet :-)

Av Caroline - 16 augusti 2008 13:22

För ett par dagar sedan fick vi hem vår lilla Josefine. En så fin Papegoja och hon trivs redan mycket bra hos oss. Hon kan prata mycket mer än man förväntat sig och det ska bli spännande att se när hon säger sitt första nya ord :-). Just nu försöker vi lära henne att säga Colin.


Hon är mycket sällskaplig och tyr sig även till mig som hon var lite osäker på i början. Hon är väldigt nyfiken och kommer flygandes till oss för att se vad vi gör och kanske få smaka på något gott. I morse blev hon helt galen i mitt glas med jouce och gav sig inte förrän hon fick smaka :-). Hon är heller inte speciellt skrikig när hon sitter själv. Innan när Colin sov sin lilla middagssömn så var hon helt tyst och snackar först nu när hon sitter på sin bur och vi är i vardagsrummet, hon kommer säkert flygandes hit snart :-).


Idag ska vi ut en sväng och leta stora grenar och se om vi kan få ihop det till någon fin ställning vi kan ha i vardagsrummet så hon kan sitta med oss här inne. Just nu sitter hon och säger "kom då, kom kom" hehe, så sött :-) Om ett par timmar ska vi tappa upp ett bad åt henne i vasken så ska vi se om hon är intresserad av att bada lite, ska bli kul att se :-)

Av Caroline - 13 augusti 2008 09:33

Nu har vi äntligen bestämt oss för att Colin ska döpas. För Denis har det inte spelat någon roll, och jag har känt mig osäker, men nu känns det rätt tid och vi har spikat den 21 September i Skånes Fagerhults kyrka :-). Efteråt får vi låna församlingshemmet där släkt och några vänner samlas.


Vi har pratat fram och tillbaka om vi ska ha dopklänning eller kostym. Kyrkan har två olika dopklänningar som man kan låna så jag tänkte prova den ena på måndag när vi ska till ÖF. Hur vi ska göra med fika har vi inte riktigt bestämt. Om det blir tårta eller smörgåstårta eller något annat gott, kom gärna med förslag :-).


Colin äter fortfarande jättebra och är alldeles tokig i sin gröt. han börjar bli lite bättre med händerna, han tar bort händerna från munnen när man visar skeden framför honom, men sen vill han gärna hjälpa till att föra in skeden ;-).


Idag ska jag och syrran iväg och handla lite, behöver lite mer kläder till Colin i 68 och jag har hittat väldigt fina och billiga kläder på Lindex :-D.


Sen är det dags att hämta papegojan, berättar lite mer om den imorgon :-)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards