Alla inlägg under december 2008

Av Caroline - 25 december 2008 12:43

Idag är det juldagen och vi har inget speciellt planerat, ska väl mest ta det lugnt och hämta oss efter gårdagen. Trött blir man av julstök ;-). Men så roligt det var och sååå god mat :-D. Colin fick massor med roliga grejjer och han blev inte rädd för tomten iaf, bara stackars lilla S som blev jätterädd, men det lugnade sig iaf :-).

Och så fick vi ju äntligen träffa lilla J, en så underbart social och framåt liten tjej, blev faktiskt förvånad över att hon inte alls var blyg, och hur nyfiken hon var på allt :-).


Glömde tyvärr kameran igår, men ska se om jag kan få tag på lite bilder från någon annan ;-).

Av Caroline - 23 december 2008 12:04

Idag är det dan före julafton, känns väldigt konstigt då det är alldeles soligt och torrt ute, ser inte en snöflinga på något håll :P.


Idag är det rätt så lugnt, städade en del igår så idag blir det inte mycket mer än tvätt *skönt* och i eftermiddag ska vi handla lite julmat som vi ska ta med till mamma. Blir nog mest en snabb vändning in till affären då det går vinterkräksjuka överallt så man vill inte vara ute bland folkmassor för länge, lite dålig tajming att bli sjuk nu precis vid jul och nyår :-(.


Vi har hittat en liten kortläsare i Denis dator :D, jag som inte kunnat föra över bilder från digitalkameran på EVIGHETER då sladden är borta, och så har vi inte kommit på det förrän nu. Det var mamma som frågade om vi inte hade det i datorn när jag sa att jag tänkte köpa en kortläsare bara för det. Men det behöver vi inte nu längre iaf :-).


(svar till Tessan i förra inlägget: Beställde pepparkaksdräkten från Ellos :-))

Av Caroline - 21 december 2008 14:45

Igår var det danskt julfirande hos Colins farmor och farfar. Riktigt god middag med anka potatis, sötpotatis och fläskstek. Mycket julklappar och lite lekar blev det. Colin fick massor av jättefina och bra julklappar.


Han fick vara pepparkaksgubbe och man kunde knappt låta bli att äta upp honom :-). På bilden längst ner ser man när han får smaka sin första grädde, gott gott var det :-D.


Idag ska vi få barnpasning av mamma *tack*. Så skönt, välbehövligt då både jag och Denis är väldigt trötta och vi behöver också få lite städat hemma och det är ju alltid lättare när mamma har Colin.

Av Caroline - 10 december 2008 11:33

Igår blev det lite shopping med Sara. Köpte ett par tröjor till mig som jag behövde. Sen köpte jag ett par nya tossor till Colin, och ett par plastisocks :-). Sen köpte jag fyra siamesiska algätare. Tyvärr blev den ena uppäten ganska snabbt :-(. Misstänkte nästan det då de är väldigt smala och små. Ska se om det går att få tag i större någonstans, eller om jag köper ännu fler så de stimmar bättre och kommer undan.



Köpte också en massa klappar vi ska ha till 6-leken både på lilljulen och julafton. Lilljulen blir den 20:e hos svärmor. Nu återstår det att köpa massa inslagningspapper för här ska slås in :-D.


Idag blir det nog inte mycket mer än att tvätta kläder hela dagen och försöka få undan den rena tvätten.

Av Caroline - 8 december 2008 21:52

Har ju glömt visa bilden på när Colin står mot bordet :-). Den är tagen för cirka en månad sen, lite ostadigt, men han står och håller själv iaf :-).

Av Caroline - 8 december 2008 21:25

Colin vägde 9,2 kg och var 70 cm lång, en riktigt go klimp och han följer sin kurva perfekt :-). BOEL-testet gjordes också och där var det inga problem alls, han verkar ha riktigt bra hörsel och bra reaktionsförmåga, han är ju intresserad av ALLT :-).


Var på Gammelmormors begravning i helgen. Kändes så skönt att få se den fina kistan och få "fira" hennes liv tillsammans med släkten. Vi alla såg tillbaka med glädje och det var en väldigt mysig begravning både med skratt och tårar.


Nu har jag nästan färdiginrett karet, börjar bli riktigt nöjd :-). Fick 10 citrontetror av Betty *tack* och de pryder karet riktigt fint, även om de än är lite skygga, håller gärna till vid de stora plantorna :-).


Av Caroline - 3 december 2008 11:54

Ja, nu i eftermiddag ska vi till BVC, har inte varit där på 2 månader så jag är jättenyfiken på vad han väger och hur lång han är :-).


Sedan SKA det bli lite mer julpyntning, missade det igår tyvärr. Slänger in lite bilder på Colin från igår :-), lekte med min nya mobil (Denis gamla).

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards