Alla inlägg under mars 2009

Av Caroline - 31 mars 2009 09:58

Hann inte skriva något igår, men Colin fyllde ju ett år min lille kille! Kan knappt förstå det. Imorse låg jag och dagdrömde om förlossningen, hur liten han var, känslan man fick när jag fick upp honom i famnen, och trots smärtan och hur trött jag var efteråt kunde jag inte annat än att bara ligga och beundra honom. Kan inte förstå att det är ett år sen, ett år sen jag låg på BB som en nybliven mamma, första dagen i mitt nya liv :-D. Då, den dagen, hade jag ingen aning om hur mycket jag skulle älska honom, vilken stor och underbar kärlek som skulle växa fram för mitt barn, han är ju helt underbar, det bästa jag vet!


Igår blev det inget direkt jättefirande för han ska firas på lördag då alla har lättare för att komma. Men han fick lite presenter, både av sin gammelmormor/gammelmorfar, mormor/morfar och Ingegerd och Peedu, Jättefina böcker och sandlådeleksaker med bland annat en grävmaskin som han var väldigt glad över :-).


Vi köpte en lastbild till honom som han också kan ha i sandlådan. Så det får bli pool och studsmatta lite senare mot sommaren istället.


Sammandragningarna fortsätter och foglossningen blir bara värre och värre, väntar på att foglossningsbältet jag har beställt ska komma med posten, hoppas det blir idag. Det blir bara svårare och svårare att klara av dagarna och dessutom är dagarna längre än vanligt nu eftersom Denis är på kvällskurser/övningar. Inte så jättebra egentligen eftersom läkaren sa att jag i princip bara skulle vila, och att när Colin inte e på dagis så ska jag lämna över lyft- och annat fysiskt arbete när det gäller Colin på min man eller någon annan som kan hjälpa till. Just nu är det tvärtom, han är inte inskolad på dagis än så jag har honom hela dagarna och det sätter sina spår.

Av Caroline - 26 mars 2009 17:21

Lägger in en mysig bild på Colin från förra året :-)

Av Caroline - 26 mars 2009 16:50

Nu är allt fixat med sjukskrivning och förskola. Fick en halvtidssjukskrivning och starka ordinationer om att ta det väldigt lugnt. Läkaren sa också att det var ok för mig att äta panodil varje dag, hon konstaterade också att jag hade foglossningsmärtor och att det även kan förvärra allt, så det blir panodil, vila och foglossningsbälte som gäller.


Efter läkarbesöket åkte jag och mamma till Maxi och köpte ett par skor och gummistövlar till Colin, hittade även ett regnställ på ÖoB som vi ska köpa imorgon när jag och Denis ska in igen för att handla Colins födelsedagspresent. Allt det behövs ju nu när han ska börja på förskola. När vi kom hem satte jag Colin i vagnen och gick iväg till förskolan för att hämta en ansökningsblankett och när jag kommer dit möts jag av en gammal kollega till mig, sååå roligt att få se henne, och det är hon som ska skola in Colin :-D. Hon har precis flyttat från skogsbrynet till solrosen så jag hade ingen aning om att hon jobbar där nu, men det blir ju perfekt :-). Inskolningen börjar redan på onsdag.

Av Caroline - 25 mars 2009 11:37

Har konstant ont i livmodern, precis som mensvärk, och har fortfarande massor med sammandragningar varje dag. Det vill inte ge sig. Var på sjukhuset igår då sammandragningarna fortfarande kom väldigt tätt och jag började bli orolig.

Men allt såg bra ut, ingen påverkan på tappen och bebisen mådde bra inne i magen. Men jag fick inga tabletter för att lugna ner sammandragningarna, de menade på att de kan ändå inte rädda något så här tidigt därför ger de inget för att stoppa. Kändes inte speciellt roligt att få höra det, och dessutom har jag ju riktigt ont.


Längtar tills imorgon då jag ska till läkaren och hoppas att jag iaf kan få en halvtidssjukskrivning, det går bara inte att ha det så här varje dag. Det enda som känns jobbigt då är att jag måste sätta Colin på förskola, men det positiva är att han säkert bara kommer ha roligt av det, och det blir bara halva dagar isf. Har redan hört av mig till förskolan och de har plats så han kan få skolas in väldigt snart om jag nu blir sjukskriven.

Av Caroline - 23 mars 2009 22:53

Nu är det måndag och ny vecka igen. Har varit en ganska jobbig dag med massor av sammandragningar. Vissa av dem har gjort rejält ont också och varken bad eller panodil har hjälpt. De drog igång vid lunch när jag lagt Colin, och sen ville de inte ge med sig förrän alldeles nyss, alltså höll de på i ca 10-11 timmar.

Fick en tid till läkaren nu på torsdag så jag hoppas verkligen jag kommer få någon bra hjälp för det känns verkligen inte bra med så mycket sammandragningar som gör så ont.


Dessutom passade jag på att ringa angående ultraljudet eftersom jag inte fått någon tid än, så jag fick en tid över telefon och det blir den 14/4, längtar massor :-).


Sen kollade jag även skattedeklarationen, misstänkte att jag skulle behöva betala tillbaka en del då jag betalat så lite skatt. Ingen rolig summa precis, som tur är så får Denis tillbaka en del, inte riktigt lika mycket som jag behöver betala tillbaka, men det jämnar ut det lite iaf. Så jag ska ringa försäkringskassan imorgon och be dem ändra mina inställningar så jag kan börja betala rätt procent.


Nej nu ska jag gå och lägga mig när sammandragningarna äntligen börjat ge med sig så jag hinner få lite sömn.

Av Caroline - 21 mars 2009 11:35

Ja då var det helg efter en hel veckas riktigt fint väder med vedklyvning och annat fixande och donande. Nu är alla stockar sågade och det känns jätteskönt, har dock en hel del kvar att lava och även massor att klyva.


Colin har börjat få sin första tand! Man känner en liten vass spets på hans underkäke, vänster fram. Det är nog därflör han varit väldigt skeptisk till maten och varit lös i magen ett bra tag. Nu blir det spännande att se när den tittar fram ordentligt :-).


Idag ska vi iväg till Hässleholm och hälsa på Glen och Jenny, ska bli riktigt roligt, har inte varit hemma hos dem sen förra nyår.


Väntar fortfarande på ultraljudskallelsen, kom tyvärr ingenting denna veckan så jag hoppas att det kommer i början av nästa vecka, annars blir det till att ringa.


Lägger in en liten bild på min mage från v.15, nu har den börjat ploppa fram lite :-).

Av Caroline - 19 mars 2009 11:22

Här kommer lite bilder från gårdagens gungande :-)

Av Caroline - 18 mars 2009 21:06

Nu känner jag inte bara sprattel, utan även ganska tydliga buffar :-). Känns så roligt att jag känner bebisen så tydligt så här tidigt, blir ju extra nyfiken på vad det är för liten individ där inne :-D.


Jag kollar brevlådan förväntansfull varje dag i väntan på en kallelse till rutin ultraljudet. Vill ju få veta vilken dag det blir, och i vilken vecka. Jag har inte fått något svar om urinproverna än så förhoppningsvis visade det ingenting. Så det känns jätteskönt. Men samtidigt undrar man vad alla sammandragningar beror på. De kommer väldigt ofta, speciellt på sena eftermiddagen/kvällen när jag burit mycket och haft mig. När jag har en sammandragning och lägger mig ner kan jag se livmodern ligga snett på ena sidan och att den är alldeles stenhård. Känns så konstigt att ha sådana sammandragningar nu i v.15, som jag hade i v.26 när jag väntade Colin. På måndag ska jag ringa barnmorskan och be om en besökstid för att prata om sammandragningarna och se om det går att göra något åt det.


Idag har det varit riktigt fint väder igen och vi har fått mycket gjort med veden och på gården. Jag tog även en sväng till lekplatsen med Colin och han fick gunga för första gången, han tyckte det var riktigt roligt. Tog lite bilder som jag tänkte lägga upp senare.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards