Alla inlägg under oktober 2008

Av Caroline - 31 oktober 2008 11:22

Min röda räka lever!!! :-D. Den var borta i över en vecka och helt plötsligt satt den bakom doppvärmaren :-). Den har antagligen ömsat skal och sen gömt sig för att låta det nya skalet hårdna, den gömmer sig fortfarande en del, men den lever iaf :-D.


Nu har jag hittat ett akvarium på 240L, 6 kantigt, riktigt snyggt :-D. Längtar sååå mycket tills man kan börja inreda det o.s.v Planerar nu för fulla muggar. Ska förmodligen sätta in det när vi är klara med ovanvåningen och flyttat upp där uppe, då har vi ett helt rum ledigt här nere :-). Känns skönt att man har riktigt lång tid på sig att planera så man inte gör allt i världens hast och ångrar sig sen, jag vill att det ska bli riktigt snyggt ;-).


Var är alla mina läsare? Inte hört mycket från er det senaste :-)

Av Caroline - 21 oktober 2008 11:37

Nu har man varit slö några dagar, "fy mig". Idag regnar det, tråkigt då man är van vid att lägga Colin ute i vagnen när han sover på dagarna, men jag lyckades få honom att somna inne så nu sover han i sin säng iaf :-). Hoppas han sover en stund, det behöver han, lite förkyld. Det positiva med att somna honom i vagnen är också att man får sig en promenad ett par gånger om dagen :-).


Nu blir det massor med tvätt i ett par dagar. et räcker att man låter det stå i en vecka sen har man massor att göra :-P. Men det underlättar ju massor att vi har en torktumlare och torksträck nere i tvättstugan, så skönt att inte behöva hänga upp tvätten här i vardagsrummet längre.


Min ena räka har dött :-(. Den andra verkar väldigt pigg iaf. Har tänkt skaffa en mal nu iaf. Var på djuraffären igår och såg två olika sorter som går att ha ensamma, många andra malar vill ju gärna vara i stim, får se vilken det blir, hoppas på att kunna övertala Denis att få åka in någon gång denna veckan, "blink, blink" :-).

Av Caroline - 13 oktober 2008 10:38

Usch, idag är man trött. Colin har sovit jätteorolig inatt och det har gjort att jag legat halvvaken helatiden. Fick gå upp och ge honom flaska vid 02.30 och efter det låg han och babblade en lång stund innan han äntligen slumrade till, sen sov han fortfarande lika oroligt, bökade med täcket och hade sig, nu sover han iaf och jag hoppas att han gör det ett par timmar, det behöver han.


Så just nu tar jag det bara lugnt. Senare när han har vaknat ska jag sätta igång en tvätt. Har massor att tvätta.


Jag vill ha fiskbebisar, väntar hela tiden på att fiskarna ska triva så mycket att de satsar på tillökning :-). Funderar på om jag ska köpa till fler växter för att göra akvariet mer yngelvänlig, det tråkiga är bara att djuraffären ligger så långt bort. Kram kram!

Av Caroline - 11 oktober 2008 11:50

Idag är det lördag, var riktigt skönt att få sovmorgon (som jag brukar på helgen). Denis är så snäll och tar Colin på morgonen :-). Igår var vi en runda nere i Asmundtorp och hälsade på Betty, så trevligt, kollade på Idol och tyckte att fler än hälften gjorde riktigt dåligt ifrån sig. De som var riktigt bra var Sephide,Anna och Alice :-). Colin var jättesnäll helatiden, tittade mycket på sin kusin på 7 år som visade honom saker hela tiden :-) så söt han är :-).


Idag ska Colin vara hos mormor och morfar, och sova där inatt :-). Känns alltid lika tryggt att lämna honom där och det är bra att vi gör det ganska regelbundet för blir det för långt mellanrum kan det ta ett litet tag för mig att slappna av, för det är lite svårt att släppa sin lilla prins :-).


Imorgon kommer farmor från USA, ska bli så roligt att träffa henne, är ju 1,5 år sen nu och hon har ju inte träffat Colin än :-).

Av Caroline - 9 oktober 2008 16:36

Idag har vi varit på öppna förskolan och Colin älskar det som vanligt :-). Han är så intresserad av både barn och vuxna och är så upptagen av att titta runt och le åt alla att han inte ens kommer ihåg att gnälla nån gång ;-).


Sen har jag småplockat lite här hemma med papper och sånt som ska bort. Har mer att städa. Tidigare idag sprang jag fram och tillbaka med vatten för att byta lite i akvariet, när jag gjorde ett dropptest så visade det sig att nitritet började stiga till en farlig nivå "stackars fiskar", ska kolla värdet om en stund igen och se om det är bättre efter vattenbyte och lite nitrivec. Längtar tills jag kan ha ett större akvarium, har hört av i pricip alla att det är mycket lättare att hålla dessa värden nere med ett större kar.


Just nu är Denis ute och klyver ved *duktig* och har grannpojkarna till hjälp, så snälla :-).

Av Caroline - 8 oktober 2008 20:24

Jisses vad jag e bra på att gissa :-D. Han väger 8295 gr :-) och är 66,5 cm lång nu. Han var precis lika glad som alltid och gav BVC sköterskan flera stora leenden :-).


Skulle köra över gräsmattan idag igen och även klippa på andra sidan och vi insåg att det var för lite olja i den, Denis åkte och köpte och fyllde den. När jag sen skulle starta kom det ett stort rökmoln, slutade inte ryka, väntade en minut och provade igen, ännu mera rök! Gick in till Denis och sa att det ryker som bara denn, han "ja men det kan det va precis när man startar den". Går ut igen och möter upp grannen som frågar "hur går det, bränner ni upp gräsmattan?" haha, nej, och försökte igen, likadant. Sen gick den inte ens att starta :-(. Hoppas att den funkar imorgon iaf!


Du e för go Betty som lägger märke till min lilla ansträgning att snygga till Bloggen ;-).

BVC

Av Caroline - 8 oktober 2008 11:07

Idag är det dags för BVC besök, ska bli spännande att se hur lång han är och hur mycket han väger :-). Gissar på att han väger runt 8200-8300 gr. Men kan också ha fel, är ju van vid att han ökat så mycket i vikt innan, kan ju vara så att han inte ökat lika mycket nu när han rör sig mycket mer.


Igår klippte jag gräsmattan för fulla muggar, tog evigheter och det var fruktansvärt tungt eftersom gräset var så högt och fastnade hela tiden, men efter mycket jobb och slit så blev det klart :-). En sak är säker och det är att vi aldrig mer ska låta gräsmattan bli så hög ;-).


Slängde in en bild på Colin med sin favoritgroda :-)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards