Direktlänk till inlägg 18 mars 2009

Buffar

Av Caroline - 18 mars 2009 21:06

Nu känner jag inte bara sprattel, utan även ganska tydliga buffar :-). Känns så roligt att jag känner bebisen så tydligt så här tidigt, blir ju extra nyfiken på vad det är för liten individ där inne :-D.


Jag kollar brevlådan förväntansfull varje dag i väntan på en kallelse till rutin ultraljudet. Vill ju få veta vilken dag det blir, och i vilken vecka. Jag har inte fått något svar om urinproverna än så förhoppningsvis visade det ingenting. Så det känns jätteskönt. Men samtidigt undrar man vad alla sammandragningar beror på. De kommer väldigt ofta, speciellt på sena eftermiddagen/kvällen när jag burit mycket och haft mig. När jag har en sammandragning och lägger mig ner kan jag se livmodern ligga snett på ena sidan och att den är alldeles stenhård. Känns så konstigt att ha sådana sammandragningar nu i v.15, som jag hade i v.26 när jag väntade Colin. På måndag ska jag ringa barnmorskan och be om en besökstid för att prata om sammandragningarna och se om det går att göra något åt det.


Idag har det varit riktigt fint väder igen och vi har fått mycket gjort med veden och på gården. Jag tog även en sväng till lekplatsen med Colin och han fick gunga för första gången, han tyckte det var riktigt roligt. Tog lite bilder som jag tänkte lägga upp senare.

 
 
Colins Mormor

Colins Mormor

18 mars 2009 22:29

Bilderna vill vi se snarast. Typiskt att jag var tvungen att åka innan ni gick till lekparken. Vi ses i morgon. Kramis.

http://comaccios.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Betina

19 mars 2009 06:57

Hoppas det går att göra något åt dina sammandragningar, du har kanske en ligist i magen? ;) hihi..

Åh va mysigt att va på lekplats, visst var det överhärligt väder igår? Jag var och vikarierade på en småbarnsavdelning, och gud va söta de är när de är sådär små! :)

Ser fram emot bilder!

Kramar

 
Bodil

Bodil

19 mars 2009 13:10

Hoppas att sammandragningarna ger med sig snart, kan ju inte vara så kul att ha det så. Och lycka till på rutin-UL, när det nu blir! Ska ni kika om det är en lillebror eller lillasyster?

http://badhusgatan.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline - 3 april 2009 15:49

Jag har en ny blogg om någon av er har missat det. Jag kommer alltså inte skriva här mer utan det blir i min nya blogg på blogg.se. Jag kommer dessutom uppdatera oftare och hoppas på att ni även kommenterar mer :-).  Här är bloggen: www.carolinehofer...

Av Caroline - 2 april 2009 18:06

Har tröttnat på bloggagratis med tråkig design o.s.v. Så nu flyttar jag till blogg.se där jg kan bredda mina vyer lite mer :-D.   Så följ med mig dit!!   www.carolinehofer.blogg.se ...

Av Caroline - 2 april 2009 13:02

Idag är det riktigt fint väder, även igår och jag hoppas detta väder fortsätter många dagar till :-). Man ser små knoppar och t.o.m färgglada blommor titta upp från rabatterna och fåglarna kvittrar som bara denn.   När vi gick till förskolan idag föl...

Av Caroline - 1 april 2009 10:17

Idag  var första inskolningsdagen och det gick jättebra. Colin lekte för fullt med allt han hittade och vinkade till sig själv i speglar och diggade när vi sjöng prästens lilla kråka :-).   Var så roligt för Colins fadder (hon som skolar in honom) sa...

Av Caroline - 31 mars 2009 09:58

Hann inte skriva något igår, men Colin fyllde ju ett år min lille kille! Kan knappt förstå det. Imorse låg jag och dagdrömde om förlossningen, hur liten han var, känslan man fick när jag fick upp honom i famnen, och trots smärtan och hur trött jag va...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards